Ayak ve Ayak Bileği Cerrahisi

Ayaklarda doğuştan gelen bir sorun olmasa bile, zaman içerisinde şekil bozuklukları, yıpranma ve eklemlerde ağrılı kireçlenmeler meydana gelebilir. Spor sonucu oluşan yaralanmalar arasında ayak bileği burkulmasına bağlı bağ yaralanmaları sıkça görülmektedir.

Ayak ve ayak bileği hastalıkları ve cerrahisi bölümlerinde ayak eklemleri ve ayak bileği kırıkları, kıkırdak bozulmaları, diyabetik ayak, şekil bozuklukları, halluks valgus gibi hastalıkların tedavileri gerçekleştirilir.

Ayak Cerrahisi

Ayak cerrahisi, uzman hekimler tarafından modern ve güncel teknik donanımlar kullanılarak tedavi edilir.

Ayak Cerrahisi Alanına Giren Hastalıklar

• Topuk ağrısı
  • Tarak kemiği ağrısı
  • Morton nöroma gibi ağrılı ayak hastalıkları
  • Halluk valgus, halluk rijidus, çekiç parmak deformasyonu ve bunlara benzer ayak parmak deformiteleri
  • Doğumsal ayak deformasyonları
  • Tüm ayak ve ayak bileği kırıkları
  • Ayak bileği bağ rüptürleri, kıkırdak kemik yaralanmaları ve aşil tendonu yaralanmaları

Ayak Bileği Cerrahisi

Ayak bileği eklemindeki kıkırdak, ekleme pürüzsün bir hareket yüzeyi sağlar ve eklemin yüzeyini sararak yastık görevi görür. Kıkırdak yapısının aşırı derecede aşınması ve bozulması durumunda artrit denilen kireçlenme meydana gelir. Kireçlenmenin son evresinde fonksiyon ve hareket kaybı ortaya çıkabilir. Bu gibi durumlarda uygulanan tedavilerde başarı sağlanamazsa total ayak bileği protezi ameliyatı yapılabilir.

Yıllar içinde gelişme gösteren ayak bileği protezi ameliyatı, cerrahi yöntemle ayak bileğinin belli bir pozisyonda sabitlenmesi ve bileği oluşturan kemiklerin birbirine kaynatılmasıyla yapılan artrodez ameliyatı ile gerçekleşir. Artrodez ameliyatına alternatif olarak ayak bileği protezi ameliyatı bulunmaktadır. Bu ameliyatta eklemin hasarlı yüzeyleri çıkartılıp, yerine plastik ve metal implantların yerleştirilmesi ile gerçekleşir. Ameliyat sayesinde ayak bileğindeki hareket korunurken, ağrı da son bulur.