Talus Ocd ( Mozaik Plasti )

Osteokondritis dissekans (OCD) ayakbileğinde ağrı ve eklem sertliği oluşturan bir sorundur. Tüm yaş gruplarında görülebilir. OCD vakalarının çoğunda, genellikle ayak bileği burkulması ve buna bağlı kıkırdak hasarı vardır.

Ayakbileği yaralanmasına bağlı olarak değişim göstermesine rağmen sıklıkla talusun üst kısmında oluşur Talusun üst kısmı kıkırdak yapıdadır.

Belirtiler

Başlangıçta, OCD diğer ayak bileği burkulma yaralanması gibi davranır. Ayakbileğinde şişlik ve ağrı hissedilir ve zorlukla ayak bileği üzerine ağırlık verilir. Başlangıçta radyografi istenir, eğer eklem kıkırdağı kırık hattı belirginse görülebilir, hastada ayakbileğinde şişme ve jeneralize ağrı vardır.

Tanı

OCD tanısı öykü, fizik muayene ile ilk değerlendirme yapılır. Radyografi ile genellikle ayak bileği (bazen Talar kubbe denilen üst kısım) değerlendirilir. Bilgisayarlı tomografi (BT) veya manyetik rezonans görüntüleme (MRG) tarama gibi özel testler lezyonu değerlendirmede daha etkili yöntemlerdir.

Cerrahi Dışı Tedavi

Ocd tedavisi için altı hafta ayakbileği immobilize edilir ve koltuk değneği kullanarak ayakbileğine yük binmesi engellenir, eğer iylieşme tesbit edilirse bu şekilde takip edilir.

Cerrahi Tedavi

Eğer sorun erken tanınmıyorsa, kemik parçası ve iyileşme olmayabilir sorunlara neden devam edebilir. Cerrahi bu noktada semptomları azaltmak için gerekli olabilir.

Ameliyat genellikle ayakbileğine girilerek ( öncelikle artroskopik yöntem tercih edilir ) kırık parça çıkarılır ve debridman ve drilling ( delme ) işlemi uygulanır burada amaç kan damarlarının defekt içine doğru büyümesi ve fibröz kıkırdakla defektin dolması sağlanmasıdır Sonunda kusuru dışında bu yeni skar dokusu alanı doldurur ve ayak bileğinde daha kolay hareket sağlar.eğer defekt çok büyükse, açık cerrahi yöntem kullanılarak mozaik plasti denilen kıkırdak transferi yöntemi kullanılabilir.